Skip to content

Europejskie Dni Dziedzictwa i premiera „Przewodnika po Ligocie i Panewnikach”

18 września 2015

Jutro na Ligocie i Panewnikach odbędą się imprezy w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa. O godzinie 11.00 na Placu Miast Partnerskich, a o godzinie 16.00 na poddaszu Miejskiego Domu Kultury Ligota. Szczegóły można znaleźć na plakacie.
To co najważniejsze dla Waszej autorki – jutro odbędzie się premiera „Przewodnika po Ligocie i Panewnikach”. Zostanie on wręczony przedstawicielom szkół, które brały udział w jego powstaniu.

Kiedyś, mniej więcej sześć lat temu, odwiedziłam Nikiszowiec w dzień Odpustu św. Anny. Kupiłam na stoisku Stowarzyszenia „Razem dla Nikiszowca” przewodnik po Giszowcu, Nikiszowcu i Szopienicach zatytułowany „Giszowiec, Nikiszowiec i Szopienice: na trasie Balkan Ekspresu”, opracowany przez uczniów VI LO im. Jana Długosza z Szopienic, pod okiem nauczycieli. Przewodnik ten jest wprost wspaniały. Napisany żywym, ciekawym językiem, jasny, a do tego szczegółowy. Ilustrowany pracami uczniów.
Pomyślałam wtedy z żalem, że na Ligocie nie ma takiego stowarzyszenia, i nie powstał taki przewodnik. Mieszkałam już wtedy od kilku lat na Ligocie, ale nie byłam jeszcze wystarczająco dojrzała, aby zadziałać w dzielnicy i zrealizować jakiś pomysł z nią związany.
Z wielką radością powitałam pomysł Grzegorz Płonki, aby zawiązać Towarzystwo Przyjaciół Ligoty i Panewnik. Na pierwszym spotkaniu zaproponowałam stworzenie takiego przewodnika, na podobnej zasadzie. I udało się! Przy współpracy wszystkich szkół z terenu Ligoty i Panewnik, przy przychylności Rady Jednostki Pomocniczej nr 6, która sfinansowała projekt, przy sporym wkładzie pracy Grzegorza Płonki i kilku jeszcze innych osób, w tym także mnie samej – powstał przewodnik. Jutro odbędzie się jego premiera. A to zapewne jeszcze nie koniec.
Mamy nowe pomysły. Mamy ich sporo. Będziemy je realizować. Wspaniale będzie oglądać ich materializację. Zapraszam jutro do Miejskiego Domu Kultury. Do zobaczenia!
plakat

Magdalena

3 Komentarze
  1. Widzę, że działasz dla dobra Śląska, choć z niego nie jesteś. Ja mieszkam tu od urodzenia, czyli od siedemnastu lat, a nie mogę. Może mi poradzisz, co zrobić, aby przekonać do siebie regionalne stowarzyszenia? Jakiś sprawdzony sposób.

    • Nie ma nic prostszego. Wystarczy zapisać się do jakiegoś stowarzyszenia i po prostu zacząć działać. Większość stowarzyszeń działających aktywnie przyjmie z otwartymi rękami każdego, kto chce pomóc w realizacji celów statutowych.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Jest! „Przewodnik po Ligocie i Panewnikach” trafił już w ręce pierwszych czytelników | Odkrywając Śląsk

Skomentuj

