Skip to content

Z Małopolski

8 grudnia 2010

Jestem z Małopolski. Od urodzenia do początku studiów mieszkałam w województwie małopolskim. Na ostatniej ulicy w woj. małopolskim, która graniczyła już z województwem śląskim.

Do liceum dojeżdżałam za granicę (województwa), do Bielska-Białej. Prawdopodobnie idąc na pociąg graniczną ulicą pomiędzy województwami, w jedną stronę szłam po małopolskim, a drugą po śląskim?

Na studia trafiłam do Katowic. Mimo, że marzyłam o studiach w Krakowie, po zdaniu egzaminów na Uniwersytet Jagielloński musiałam wybrać Katowice, ze względów – na tamten czas –  niezależnych ode mnie. Na pierwszym roku dusiłam się katowickim powietrzem, Śląsk wydawał mi się regionem brudnym i smutnym. Podobnie na drugim… Ale powoli zaczęłam odkrywać Śląsk. Pokochałam Śląsk od drugiego wejrzenia, i wciąż odkrywam nowe miejsca i fakty, które czynią ten region coraz bardziej dla mnie czarującym.

Zdając sobie sprawę ze stereotypowego postrzegania terenu aglomeracji śląskich – i zagłębiowskich miast wraz z całą okolicą aglomeracji, a także tego jak wielki nieodkryty potencjał tutaj się znajduje, podejmuję się porwać z motyką na Słońce. Odczarować Śląsk (a przynajmniej to, co pod tą nazwą potocznie rozumiem, gdyż temat jest niezwykle zawiły) i pokazać jego piękno.

Zapraszam do lektury goroli – rozumiem Was doskonale 😉

Zapraszam do lektury także hanysów, Zagłębiaków, goroli oswojonych, i w ogóle wszystkich którzy mają na to ochotę.

Magdalena

From → Różne

12 Komentarzy
  1. B.O. permalink

    Aglomeracja od strony Mikołowa tonie w zieleni (oczywiście nie w zimie), to niesamowity widok!

  2. Mikołów Mokre. Śląski Ogród Botaniczny. I’m lovin’it! Będzie o tym mowa wnet.

  3. Spaniel permalink

    Fajne. Dobrze się zapowiada 🙂

  4. Podejrzany permalink

    Och, Śląsk jest piękny. A to, że powietrze można kroić nożem to tylko wymysł złośliwych goroli 😉

    Pozdrowienia z tej-drugiej strony ulicy (no, może troszkę dalej), PI

  5. Michał permalink

    Czy jesteś tą Magdaleną, którą wczoraj miałem okazję poznać w „Dody nie lubię”?
    Tak czy inaczej, trzymam kciuki za pomyślny rozwój bloga, Twoje spostrzeżenia na pewno będą interesujące.

  6. Powodzenia i pozdrowienia z zielonego powiatu mikołowskiego;)

  7. Hadit permalink

    No prosze! Jakiez intrygujace rzeczy widze… i wkrotce wiecej ujrzec licze! 🙂

    *bierze popcorn i zasiada wygodnie w oczekiwaniu na kolejne wpisy*

    Pozdrowjynia ze Śymjanowic Ślonskich!

  8. Czekam z niecierpliwością na kolejne wpisy na blogu 🙂

Skomentuj

